تجهیزات تخصصی کلینیک تخصصی نوین طب

لیزرتراپی پرتوان می تواند به درمان بسیاری از مشکلات و اختلالات و بیماری ها کمک کند ؛ درمان با لیزر پرتوان، یک روش جدید برای  درمان بسیاری از عارضه های دردناک می باشد بخصوص هنگامی که در کنار سایر درمانهای فیزیوتراپی مانند استفاده از جریانهای الکتریکی، مگنت تراپی، تکارتراپی، تکنیکهای دستی فیزیوتراپی و ورزشهای اختصاصی هر ناحیه انجام شود. استفاده از لیزر پرتوان با قدرت بالا یک روش بدون درد، ایمن و نسبتا عاری از عوارض جانبی می باشد.

وقتی بافت های بدن در مقابل تابش نور لیزر پرتوان قرار می گیرند تولید آنزیم خاصی در بدن  افزایش می یابد که سبب کاهش درد ، کاهش التهاب ، کاهش بافت اسکار، افزایش متابولیسم سلولی ، تغییر شکل غشاء و افزایش نفوذ پذیری آن، بهبود عملکرد اعصاب، بهبود فعالیت عروقی ، افزایش سرعت رشد و ترمیم بافت، افزایش سرعت ترمیم زخم و… میشود .فیزیوتراپی فوق تخصصی نوین طب با بهره گیری از پیشرفته ترین و مؤثرترین تجهیزات فیزیوتراپی دنیا دارای قویترین لیزر پرتوان آمریکایی با توان بالای 20 وات و کاملترین فرکانس درمانی و طول موج میباشد که همین امر سبب کسب نتیجه درمانی بهتر و ماندگارتر میشود.

دستگاه تکار ، تکنولوژی پیشرفته دیاترمی و دارای استاندارد CE اروپا و FDA  آمریکا می باشد که بهترین نتیجه را در کوتاهترین زمان ممکن، محقق می کند. این دستگاه میدان الکترومغناطیسی با امواج کوتاه تولید میکند که جهت میدان با توجه به فرکانس امواج کوتاه، به طور دائم تغییر کرده و همین میدان متغیر دارای آثار فیزیولوژیکی و درمانی میباشد.

تکار تراپی، طیف وسیعی از درمان های منحصر به فرد را برای آسیبهای حاد و مزمن فراهم می کند. تکار،  جریان الکترومغناطیس با فرکانس بالا و طول موج کوتاه (300 کیلوهرتز، 500 کیلوهرتز و 1 مگاهرتز) است که بسته به حالت انتخاب شده، میتواند روی بافتهایی با الکترولیت زیاد مثل عضله و بافت یا بافتهای متراکم مثل استخوان و لیگامان، اثر گذارد.

مگنت تراپی، مغناطیس درمانی یا استفاده از میدان الکترومغناطیس یکی از روش‌های درمانی نوین، ایمن و کم‌عارضه است که در فیزیوتراپی به منظور کاهش درد والتهاب، تسریع پروسه بهبودی و ترمیم آسیب‌ها از آن استفاده می‌شود. در این روش درمان یا همان مگنت تراپی از امواج مغناطیسی و اثرات مثبت آن بر بافت‌های آسیب دیده مانند استخوان، رباط و لیگامان‌ها، عضلات، تاندون‌ها و اعصاب استفاده می‌شود.

مگنت تراپی یکی از درمان‌های نوین در فیزیوتراپی است که هدف آن کاهش دوره درمان، تسریع پروسه ترمیم و ماندگاری بیشتر اثرات درمان می‌باشد. مگنت تراپی موجب بهبود عملکرد مفاصل،کاهش درد و التهاب، تسریع پروسه ترمیم تمام بافت‌های بدن، رفع اسپاسم و ریلکسیشن عضلات، کاهش تورم مفاصل و بافت‌ها، کاهش دوره درمان به جلسات کمتر و اثرات ماندگارتر، بهبودی عملکرد سیستم ایمنی بدن، کاهش محیط اسیدی در سلول‌ها و بدن، بهبود خون رسانی و اکسیژن رسانی به بافت های آسیب دیده به منظور ترمیم سریع‌تر، بهبود گردش مواد در بدن و سلول‌ها، بهبود متابولیسم بدن، تحریک تولید بیشتر کلاژن، بهبود فعالیت آنزیم‌ها، بهبود و افزایش تبادل یونی بین سلول‌ها و پیشگیری از انجام جراحی‌های غیر ضروری می‌شود.

شاکویو

شاک ويو تراپی یا استفاده از دستگاه شاک ویو یکی از روشهای غیر تهاجمی و نوین درمانی در فیزیوتراپی است كه در آن از امواج صوتی پر قدرت  با انرژی بسیار بالا استفاده میشود. این امواج با وارد کردن نیروی مكانيکی بر بافت آسیب دیده سبب افزایش جریان خون، تولید رگهای خونی جدید، بهبود اکسیژن رسانی، بهبود گردش مایعات اطراف سلول، معکوس کردن التهاب مزمن، تحریک تولید کلاژن، از بین بردن کلسیم رسوب کرده در تاندون، تحریک پروسه ترمیم و کاهش درد میشود و در نتیجه در درمان انواع مختلفي از دردهاي عضلانی – اسكلتی، خار پاشنه و…  کاربرد دارند.

اولتراسوند

اولتراسوند یکی از روش‌های درمانی معمول و رایج در فیزیوتراپی است که از امواج فراصوت به منظور درمان استفاده میشود.

از این تکنولوژی به دو صورت پیوسته و منقطع (پالس) استفاده میگردد که دارای اثرات گرمایی و مکانیکی بوده وهر کدام اثرات درمانی خاص خود را دارا میباشند. از اثرات گرمایی به منظور گرما دادن به تاندونها، رباطها، کپسول مفصلی و بافتهای عمقی، افزایش گردش خون بافت، کاهش درد، کاهش اسپاسم، تسریع ترمیم، افزایش متابولیسم و فعالیت سلولی، استفاده میشود و از اثرات مکانیکی در جهت انجام میکروماساژ، حرکت مایع اطراف بافت، وارد کردن ذرات دارو به بافت، افزایش میزان کلسیم داخل سلولی و سایر اثرات فیزیولوژی مهم در ترمیم بافت استفاده میگردد.

به کاربرد درمانی جریانهای الکتریکی، الکتروتراپی میگویند که شامل تحریک الکتریکی، اولتراسوند، استفاده از گرما و سرما، دیاترمی، میدانها و پرتوهای الکترومغناطیس و لیزر میشود.

به طور کلی هدف استفاده از الکتروتراپی، بهبود روند التیام، کاهش التهابات، تغییرات عروقی، کاهش و از بین بردن درد، افزایش تکثیر سلولی برای تسریع ترمیم، شکل دهی مجدد به بافت و … است.

از الکتروتراپی در درمان آسیبهای غضروف مفصلی، ترمیم دیسک مهره ای، ترمیم تاندون ها و تقریبا ترمیم تمام بافتهای بدن میتوان استفاده کرد و هر یک از بخشهای طیف وسیع الکتروتراپی، نقش خاصی را در پروسه بهبودی و ترمیم ایفا میکنند؛ برای مثال دیاترمی و تکار موجب تسریع ترمیم بافت میشوند، اولتراسوند سبب افزایش جنبش و حرکت سلولها میگردد، از تحریک الکتریکی برای وارد کردن یونهای درمانی خاص به بدن، تحریک سیستم عصبی برای کاهش التهاب و …. استفاده میشود