تکارتراپی چیست؟

دستگاه تکار، تکنولوژی پیشرفته دیاترمی و دارای استاندارد CE اروپا و FDA  آمریکا است که بهترین نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، محقق می‌کند. این دستگاه میدان الکترومغناطیسی با امواج کوتاه تولید می‌کند که جهت میدان با توجه به فرکانس امواج کوتاه، به طور دائم تغییر کرده و همین میدان متغیر دارای آثار فیزیولوژیکی و درمانی می‌باشد.

تکار تراپی، طیف وسیعی از درمان‌های منحصر به فرد را برای آسیب‌های حاد و مزمن فراهم می‌کند. تکار، جریان الکترومغناطیس با فرکانس بالا و طول موج کوتاه (300 کیلوهرتز، 500 کیلوهرتز و 1 مگاهرتز) است که بسته به حالت انتخاب شده، میتواند روی بافت‌هایی با الکترولیت زیاد مثل عضله و بافت یا بافت‌های متراکم مثل استخوان و لیگامان، اثر گذارد.

این درمان غیرتهاجمی، مکانیزم‌های ترمیم طبیعی بدن را از طریق  بهبود خون رسانی و اکسیژن رسانی تمام بافت‌های بدن به ویژه بافت‌های عمقی مثل عضلات و تاندون‌ها، بهبود و افزایش تبادل سلولی و بهبود گردش مواد تحریک کرده که این مکانیزم‌ها به بهبود و ترمیم عملکرد عضلانی و مفصلی سرعت بخشیده و فیزیوتراپی، بهترین نتیجه را خواهد داشت و بافت‌های آسیب دیده یا کوتاه شده با سرعت بیشتری ترمیم شده و همچنین عملکرد عضلانی و مفصلی، دامنه‌های حرکتی مفاصل بهبود یافته و در نتیجه، فیزیوتراپی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را داشته باشد.

فیزیوتراپی فوق تخصصی نوین طب، مجهزترین فیزیوتراپی شرق تهران با کادر مجرب و تجهیزات فوق پیشرفته آماده خدمت رسانی به تمامی عزیزانی است که به دلیل مشکلات حرکتی، دردهای تیرکشنده، بی حسی و … از لذت زندگی بدون مشکل دور مانده اند. دستگاه تکارتراپی فوق پیشرفته فیزیوتراپی تخصصی نوین طب با بهترین عملکرد سبب بهبود سریع شده و سپس با تکمیل دوره درمان، اثرات ماندگار این تکنولوژی پیشرفته را کاملا احساس خواهید کرد.

در درمان با تکار، یک الکترود صفحه اي از جنس استیل ضد زنگ با کرم مخصوص که علاوه بر عبور میدان الکترومغناطیسی، خاصیت درمانی نیز دارد، به منظور دریافت بهتر میدان پوشانده میشود و الکترود دیگر، الکترود متحرك بوده که روي قسمتی از بدن که تحت درمان با تکار است، حرکت داده میشود؛ به منظور حرکت آسان، برقراري و عبور بهتر میدان الکترومغناطیسی و درمان مؤثرتر، از کرم هادي در زیر این الکترود نیز استفاده می گردد. به طور کلی بافتها به دو طریق در داخل میدان امواج کوتاه قرار میگیرند: 1) capacitive  بافتها تحت تاثیر میدان نوسان دار الکتریکی قرار میگیرند 2) resistive  بافتها تحت تاثیر میدان مغناطیسی نوسان دار قرار میگیرند.

موارد استفاده از این تکنولوژی

بهبود دردهای سیاتیک

درمان پیچ‌خوردگی‌ها

بهبود پارگی

درمان آسیب‌های حاد

بهبود کشیدگی لیگامانی

بهبود آسیب‌های ورزشی

بهبود صدمات ناشی از ضربه

کاهش دردها

درمان ارتروز مفاصل

افزایش دامنه حرکتی مفاصل

درمان آرنج تنیس بازان

بهبود گردن درد

بهبود کمردرد

کاهش تورم

کاهش علائم فیبرومالیاژیا

موارد منع استفاده:

• خون ریزی داخلی حاد
  • وجود وسایل الکترونیکی و مدار دار در بدن، مثل ضربان ساز قلب، دستگاه تحریک عصب
  • وجود گچ یا آتلی که نباید باز شود.

این دستگاه هیچ اثر مخربی بر روی ایمپلنتهای فلزی و پیچ و پلاکها نداشته و کاملا  ایمن و safe است.

شاک ویوتراپی آشنایی با شاک ویو تراپی شاک ويو تراپی یا استفاده از دستگاه شاک ویو یکی از روشهای غیر تهاجمی و نوین درمانی در فیزیوتراپی