شاک ویوتراپی

آشنایی با شاک ویو تراپی

شاک ويو تراپی یا استفاده از دستگاه شاک ویو یکی از روشهای غیر تهاجمی و نوین درمانی در فیزیوتراپی است كه در آن از امواج صوتی پر قدرت  با انرژی بسیار بالا استفاده میشود. این امواج با وارد کردن نیروی مكانيکی بر بافت آسیب دیده سبب افزایش جریان خون، تولید رگهای خونی جدید، بهبود اکسیژن رسانی، بهبود گردش مایعات اطراف سلول، معکوس کردن التهاب مزمن، تحریک تولید کلاژن، از بین بردن کلسیم رسوب کرده در تاندون، تحریک پروسه ترمیم و کاهش درد میشود و در نتیجه در درمان انواع مختلفي از دردهاي عضلانی – اسكلتی، خار پاشنه و…  کاربرد دارند.

درمان با شاک ویو نسبت به سایر درمانهای فیزیوتراپی کمی متفاوت است به طوری که تا حدودي دردناك اما قابل تحمل بوده و حتی ممکن است  پس از درمان در محل درمان قرمزي ، تورم مختصر و يا کبودی خفيفي ایجاد شود كه نیاز به هیچگونه اقدام درمانی خاصي نداشته و خود به خود از بين مي رود. در موارد بسیار كمي نیز امكان دارد درد يكی دو روز پس از درمان كمي شدت یابد.

فیزیوتراپی فوق تخصصی نوین طب با پرسنل مجرب و به روزترین و پیشرفته ترین دستگاههای فیزیوتراپی روز دنیا، مؤثرترین و ماندگارترین درمان را در کوتاهترین زمان ممکن برای شما عزیزان به ارمغان می آورد تا لذت زندگی بدون درد و محدودیت حرکتی را تجربه کنید.

تعداد جلسات مورد نياز برای شاک ویو تراپی نیز با سایر درمانهای فیزیوتراپی تفاوت دارد به طوری که در اكثر مواقع تنها سه تا پنج جلسه و با فاصله دو تا سه روز درمیان انجام ميشود . در طي درمان نیز از مصرف داروهايی مانند ديكلوفناك بايد خودداری کرد. در خصوص نتیجه گیری از اشاک ویو تراپی نیز گاهي تا شش هفته بعد از آخرين جلسه درماني زمان لازم است تا اثرات درمان به طور كامل نمايان شود .

فواید استفاده از این تکنولوژی

بهبود دردهای ناحیه شانه

بهبهود التهاب آرنج تنیس‌بازان

بهبود درد در ناحیه خارجی ران

بهبود آسیب‌های تاندول آشیل

بهبود درد استخوان ساق پا

درمان خارپاشنه

درمان تریگر پوینت

بهبود اسپاسم عضلانی

بهبود درد زانو

درمان التهاب کف پا

معایب شاک ویو تراپی

استفاده از شاک ویو در صورتی که توسط فیزیوتراپیست مجرب و انجام معاینه تخصصی صورت گیرد، عارضه قابل توجهي ندارد. در استفاده از شاک ویو باید دقت لازم و کافی و همچنین معاینه تخصصی صورت گیرد تا از بروز عوارض جانبی از قبیل تورم و کبودی جلوگیری شود همچنین از این دستگاه در مواردی مانند تومور و عفونت، بروی شکم و ریه ها، تاندونهایی که در معرض پارگی هستند، بارداری، افرادی که داروی ضد انعقاد مصرف می‌کنند،  افرادی که از کورتون استفاده میکنند یا در 6 هفته اخیر در محل ضایعه کورتون تزریق کردند، نباید استفاده کرد.

تکارتراپی تکارتراپی چیست؟ دستگاه تکار، تکنولوژی پیشرفته دیاترمی و دارای استاندارد CE اروپا و FDA  آمریکا است که بهترین نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن،