فیزیوتراپی در شکستگی مچ دست

فیزیوتراپی در شکستگی مچ دست

آنچه در این مطلب می‌خوانید

فیزیوتراپی در شکستگی مچ دست

شکستگی کالیس به معنی شکستگی انتهای تحتانی استخوان ساعد است. به دلیل شیوع بیشتر پوکی استخوان در خانمها، این شکستگی در خانمها بیشتر از آقایان است و با افزایش سن، احتمال بروز آن نیز افزایش می یابد.

معمولا بیماران مبتلا به شکستگی کالیس(شکستگی مچ دست)، بعد از عمل جراحی(در صورت نیاز) و یک دوره بی حرکتی(حداقل 4 هفته)، به فیزیوتراپی ارجاع داده میشوند؛در این مرحله، مشکل اصلی فرد، درد و محدودیت حرکتی می باشد.

 

مکانسیم شکستگی مچ دست

مکانیسم شکستگی کالیس(شکستگی مچ دست)، معمولا افتادن بر روی دست هنگام سُر خوردن است.

 

 

از جمله مشکلاتی که پس از این شکستگی ممکن است اتفاق بیفتد، بد جوش خوردگی و سندروم تونل کارپال (CTS) است که در بد جوش خوردگی ها به دلیل تغییر راستای طبیعی استخوان ممکن است محدودیت حرکتی همیشگی در مچ دست و در بعضی جهات شود.

درمان شکستگی مچ دست

درمان این عارضه به دو مرحله تقسیم میشود:  1) درمان توسط پزشک  2) درمان فیزیوتراپی

 

درمان توسط پزشک

درمان توسط پزشک شامل جااندازی، عمل جراحی(در صورت لزوم) و بی حرکت کردن دست به منظور جوش خوردن استخوان شکسته میباشد.

درمان فیزیوتراپی شکستگی مچ دست

درمان فیزیوتراپی این آسیب با توجه به معاینه تخصصی فیزیوتراپیست و شرایط و وضعیت محل شکستگی انجام میشود که خود شامل پیشگیری از بروز عوارض ثانویه و درمان محدودیتهای موجود میشود.

معاینه فیزیوتراپی شکستگی مچ دست

درمان فیزیوتراپی شامل معاینه و ارزیابی شامل تاریخچه گیری، نحوه شکستگی، مدت زمان بی حرکتی، بررسی دامنه حرکتی، بررسی وجود یا عدم وجود تورم در دست و انگشتان و بررسی انجام تستهای اختصاصی عضلات و مفاصل میشود که توسط فیزیوتراپیست مجرب فیزیوتراپی تخصصی نوین طب انجام میگیرد.

درمان فیزیوتراپی شکستگی مچ دست

درمان پس از معاینه و با توجه به شدت آسیب، با استفاده از مؤثرترین روش آغاز میشود و با توجه به اینکه فیزیوتراپی تخصصی نوین طب دارای تمام تجهیزات پیشرفته و مدرن فیزیوتراپی میباشد بهترین اثر درمانی در کوتاهترین زمان ممکن اتفاق خواهد افتاد.  بخشی از درمان شامل استفاده از:

  • جریانهای الکتریکی ضد درد و ضد التهاب
  • جریانهای الکتریکی ضد تورم
  • لیزر پرتوان آمریکایی
  • تکارتراپی
  • مگنت تراپی
  • اولتراسوند
  • ماساژهای درمانی خاص (توسط فیزیوتراپیست باید انجام گیرد)
  • جریانهای الکتریکی تقویت عضله
  • انجام تمرینات اختصاصی کششی
  • انجام تمرینات اختصاصی مقاومتی

که به منظور افزایش دامنه حرکتی، کاهش درد و التهاب و تورم صورت میگیرد و با توجه به شدت آسیب، وضعیت محل شکستگی و تشخیص فیزیوتراپیست، نحوه ترتیب و انجام آن مشخص میگردد. همچنین به منظور کاهش سریعتر تورم میتوان در صورت لزوم و تشخیص فیزیوتراپیست از کینزیوتیپینگ (kinesiotaping)، چسبهای مخصوص درمانی نیز استفاده کرد.

فیزیوتراپی تخصصی نوین طب، بهترین فیزیوتراپ شرق تهران

فیزیوتراپی تخصصی نوین طب مفتخر است که به عنوان بهترین فیزیوتراپی شرق تهران شناخته شده و از تمام مناطق 22 گانه شهر تهران و همچنین شهرستانهای اطراف تهران مانند شهرستان دماوند، کیلان، گیلاوند و … پذیرای مراجعین محترمی باشد که از درمان فیزیوتراپی در سایر مراکز، نتیجه لازم را کسب نکرده اند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

novinteb_physiotherapy

کانال تلگرام کلینیک نوین طب را دنبال کنید

novinteb_physiotherapy@

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *