فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی چیست و چه کاری انجام می دهد ؟

فیزیوتراپی در تشخیص، پیشگیری و درمان آسیب دیدگی ها، مشکلات یا ناتوانی در انجام حرکت و  انجام فعالیت روزانه کمک می کند.

در فیزیوتراپی تخصصی نوین طب، پس از معاینه تخصصی فیزیوتراپی توسط پرسنل مجرب و تشخیص آسیب، درمان تخصصی فیزیوتراپی آغاز میشود و با توجه به اینکه فیزیوتراپی تخصصی نوین طب دارای به روزترین و پیشرفته ترین تجهیزات اروپایی و آمریکایی فیزیوتراپی میباشد، بهترین و ماندگارترین درمان در کوتاهترین زمان ممکن انجام میشود.

ما در فیزیوتراپی تخصصی نوین طب، پذیرای افراد 2 سال تا 120 سال هستیم.

فیزیوتراپی شیوهای از درمان بیماریها و مشکلات عصبی، اختلالات ماهیچهای و اسکلتی، با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریانهای الکتریکی، تکنیکهای درمان دستی، تمرینات ورزشی و عوامل دیگر است. هدف فیزیوتراپی پیشگیری، درمان، توانبخشی، بالا بردن سطح سلامت، بهبود کیفیت زندگی افراد و افزایش عملکرد بدن است. ، درمانهای فیزیوتراپی با توجه به هماهنگی و ارتباط زیاد سیستمهای بدن میتوانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، باعث بهبود عملکرد دستگاه فیزیولوژیک نیز میشوند.

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی چه کاری می کند ؟

در فیزیوتراپی تخصصی نوین طب پس از تشخیص نوع و علت آسیب و انجام تستهای تخصصی، درمان انجام میشود.

درمان فیزیوتراپی شامل کاهش درد و التهاب، کاهش تورم، تسریع پروسه ترمیم و بازسازی بافت، بهبود دامنه حرکتی، تقویت عضلات و بهبود قدرت در انجام فعالیتهای روزانه میباشد که با توجه به وجود تجهیزات پیشرفته ای مانند تکارتراپی اروپایی، مگنت تراپی اروپایی، لیزر پرتوان آمریکایی، شاک ویو اروپایی، ترکشن اروپایی، الکتروآکوپانچر، ماساژهای تخصصی، استفاده از تکنیکهای پیشرفته و …، این مهم در کوتاهترین زمان ممکن به بهترین نحو انجام میشود و مراجعین محترم با درمانی ماندگار و بدون بازگشت با خیالی آسوده به فعالیت روزمره خود باز میگردند.

فیزیوتراپی چیست ؟

چرا فیزیوتراپی ؟

فیزیوتراپی تخصصی نوین طب با بهره گیری از پرسنل مجرب و حرفه ای به صورت تخصصی در زمینه درمان اکثر آسیبها مشعول است، مانند:

• آسیبهای مغز و اعصاب (سكته مغزی ، امكان اسكلروز ، پاركینسون)
  • آسیبهای ارتوپدی (کمردرد ، گردن درد، صدمات ورزشی ، آرتروز، خار پاشنه، پارگی تاندون شانه، پارگی منیسک و… )
  • آسیبهای قلبی عروقی (بیماری مزمن قلبی ، فیزیوتراپی پس از حمله قلبی و یا عمل قلب)
  • آسیبهای تنفسی (آسم ، بیماری انسدادی مزمن ریوی ، فیبروز کیستیک).

درمانگر فیزیوتراپی یا فیزیوتراپیست کیست؟

فیزیوتراپیست در این رشته به عنوان درمانگر شناخته میشود. با توجه به اینکه فیزیوتراپی، درمان فیزیولوژیک و جسمانی بیماریهاست، دانشهای کالبدشناسی ، حرکتشناسی و فیزیولوژی حرکت از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و این رشته همزمان با توسعه دانش پزشکی، به یکی از ارکان های درمان نوین پزشکی تبدیل شده است .
اصلیترین تخصص فیزیوتراپیست، تشخیص آسیب، توانایی انتخاب مؤثرترین روش درمان، انجام تکنیکهای درمان دستی و حرکت درمانی(تمرین درمانی) است که در جهت پیشگیری از بسیاری از بیماریها، درمان و توانبخشی افراد جامعه به کار گرفته میشود. در فیزیوتراپی از امواج مختلف، مانند امواج صوتی، مغناطیسی، لیزر، شاک ویو، رادیویی و خواص درمانی آب (آبدرمانی)، سرما و گرما، سوزن خشک (dry needling ) اسنفاده میگردد تا دستیابی به این اهداف آسانتر شود .

آسیب تاندونهای خارجی آرنج

درمان فیزیوتراپی شامل چه بخشهایی است؟

فیزیوتراپی شامل بررسی، ارزیابی، تشخیص، برنامه ریزی درمانی، مداخله میباشد . بررسی بیماریها و تشخیص درمان فیزیوتراپی آنها، در کنار
شناخت فیزیوتراپیست از بیماریها و عملکرد و ساختار طبیعی بدن در کنار معاینه و ارزیابی دقیق حرکت مفاصل (ROM) ، ارزیابی عضلات،
ارزیابی و کنترل درد، ارزیابی مشکلات ارتوپدیک و… به وی این توانایی را میدهد تا در راستای موارد ذیل حرکت کند: بیماران را در جهت رسیدن
به اهدافی مانند پیشگیری از بیماریها، تطابق افراد با محیط کار، بهبود کیفیت زندگی افراد، بهبود توان حرکتی، کاهش نیاز به برخی جراحیها
وکاهش طول مدت درمانهای دارویی، کاهش یا از بین بردن درد، بهبود شرایط جسمی پس از سکته مغزی، پیشگیری از آسیبهای ورزشی یا
بهبود سریعتر آنها، حفظ تعادل بدن و کاهش احتمال زمینخوردن، کنترل مشکلات مرتبط با افزایش سن، کمک به کودکان در کنترل بیماریها،
آسیبدیدگیها یا مشکلات حرکتی.
تمامی روشهای درمانی فیزیوتراپی دارای شواهد و پایه علمی و تحقیقاتی است و با درمانهایی مانند طب فیزیکی، کایروپراکتیک، طب سنتی،
ورزشدرمانی و ماساژدرمانی کاملاً متفاوت است .

بهترین فیزیوتراپی شرق تهران

درمان در فیزیوتراپی به طورکلی به سه گروه اصلی تقسیم میشود:

1 . تمرین درمانی: فیزیوتراپیست به وسیله تجویز، انجام و آموزش ورزشهای درمانی خاص، ماساژ، ورزش در استخر (آبدرمانی)، اقدام به
درمان بیمار یا افزایش سطح سلامت میکند .
2 . الکتروتراپی: درمان به وسیله دستگاههای ویژه انجام میشود. این دستگاهها معمولاً امواج خاصی را (امواج مایکروویو، امواج کوتاه
رایویی، امواج فراصوت، امواج الکتریکی و…) که همگی توسط دستگاه به شکل خاصی تولید میشوند.
3 . مهارتهای درمان با دست

مهمترین حیطه های فعالیت فیزیوتراپی شامل پیشگیری و درمان موارد زیر است :

1 . بیماریها و اختلالات عضلانی و اسکلتی (شکستگی، اختلالات ستون فقرات و …)
2 . بیماریهای دستگاه قلبی-عروقی و تنفسی
3 . بیماریهای دستگاه اعصاب محیطی و مرکزی
4 . بیماریهای پوستی و سوختگیها
5 . درد و کنترل درد
6 . بیماریهای شغلی
7 . آسیبهای ورزشی
8 . آسیبهای ناشی از سرطان
9 . ناتوانی های ناشی از افزایش سن
و ….

با بهترین فیزیوتراپی شرق تهران در کنار شما هستیم.

فیزیوتراپی تخصصی نوین طب مفتخر است که به عنوان بهترین فیزیوتراپی شرق تهران شناخته شده و از تمام مناطق 22 گانه شهر تهران و همچنین شهرستانهای اطراف تهران مانند شهرستان دماوند، کیلان، گیلاوند و … پذیرای مراجعین محترمی باشد که از درمان فیزیوتراپی در سایر مراکز، نتیجه لازم را کسب نکرده اند.