هزینه فیزیوتراپی با دفترچه تامین اجتماعی در تهران1401

هزینه فیزیوتراپی با دفترچه تامین اجتماعی

آنچه در این مطلب می‌خوانید

امروزه یکی از دغدغه‌هایی که اغلب افراد در استفاده از خدمات فیزیوتراپی با آن روبرو هستند هزینه‌های مربوط به فیزیوتراپی است. هزینه‌ها و تعرفه‌های بالای این حوزه موجب می‌شود تا بسیاری از افراد از روش‌های درمانی فیزیوتراپی استفاده نکرده و دردهای بسیاری را تحمل کنند. باتوجه به تغییر هرساله تعرفه‌ها و هزینه‌های درمانی اطلاعات اطلاع دقیق از هزینه فیزیوتراپی با دفترچه تامین اجتماعی بسیار کمک خواهنده خواهد بود و مراجعین با آگاهی کامل از این موضوع می‌تواند از خدمات تخصصی فیزیوتراپی نوین طب بهره‌مند شود.
این روزها افراد بسیاری برای درمان دردها و آسیب‌های بدنی خود به فیزیوتراپی مراجعه می‌کنند؛ درواقع در فیزیوتراپی می‌توان اختلالات ماهیچه‌ای، اسکلتی، عصبی و عضله‌ای را با استفاده از تجهیزات، روش‌های مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی و حرکات ورزشی درمان کرد. هزینه فیزیوتراپی با دفترچه تامین اجتماعی مطابق تعرفه اعلام شده توسط سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی فیزیوتراپی است که در هر سال کمی متفاوت‌تر خواهد بود. در ادامه مطلب به ارائه اطلاعات کامل‌تری در زمینه هزینه‌های فیزیوتراپی با دفترچه تامین اجتماعی می‌پردازیم.

هزینه فیزیوتراپی با دفترچه تامین اجتماعی، فیزیوتراپی تخصصی نوین طب

هزینه فیزیوتراپی با دفترچه تامین اجتماعی هرسال توسط سازمان تامین اجتماعی کشور به مراکز درمانی و فیزیوتراپی اعلام شده و هر سال نسبت به سال‌های گذشته کمی متفاوت‌تر خواهد بود.
بیمه تامین اجتماعی در فیزیوتراپی شامل دستگاه‌های الکتروتراپی زیر است:

  • تنس
  • اولتراسوند
  • اف ای اس FES
  • فارادیک
  • اینفرارد آی آر Infrared IR
  • هات پک HP

همچنین برای دریافت سایر خدمات فیزیوتراپی مانند تمرین درمانی، منوال تراپی و موارد دیگر باتوجه به صلاحدید فیزیوتراپیست باید هزینه را به صورت آزاد پرداخت کنید. در صورتی که بیش از دو عضو شما نیاز به فیزیوتراپی داشته باشد، از طریق بیمه تامین اجتماعی می‌توانید دو عضو ضروری‌تر را درمان کنید و برای اعضای دیگر باید برگ بیمه تهیه نمایید، چنانچه بیمه تامین اجتماعی بپذیرد می‌توانید فیزیوتراپی اعضای دیگر بدن خود را با استفاده از بیمه انجام دهید.

هر برگه دفترچه تامین اجتماعی شامل فیزیوتراپی دو عضو و 15 جلسه است. اگر به تعداد جلسات بیشتری نیاز پیدا کردید باید در برگه‌ای جداگانه نوشته شود.

تعرفه بیمه تامین اجتماعی برای پرداخت هزینه

این بدیهی است که امکانات دریافت شده از مراکز خصوصی تاثیر بیشتری بر درمان و بهبودی افراد داشته و قطعا نتیجه بهتری نیز حاصل می‌شود. این نکته قابل ذکر است که شرایط و نکات مهمی نیز وجود دارد که افراد باید به آن پایبند باشند تا بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

به طور کلی مطابق با تعرفه در نظر گرفته شده حدود 70 درصد هزینه فیزیوتراپی با دفترچه تامین اجتماعی در مراکز خصوصی بر عهده‌ی بیمار می‌باشد و ۳۰ درصد آن را بیمه تامین اجتماعی پوشش می‌دهد.

فاکتورهای مهم در هزینه فیزیوتراپی با دفترچه تامین اجتماعی

  • نوع مرکز درمانی فیزیوتراپی
  • تعداد جلسات موردنیاز برای درمان
  • نوع تکنیک فیزیوتراپی
  • محل عارضه
  • میزان سختی درمان
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک فیزیوتراپی

هزینه فیزیوتراپی با دفترچه تامین اجتماعی در نوین طب

عوامل موثر هزینه هر جلسه فیزیوتراپی

به طور کلی عوامل مختلفی مانند عضو موردنظر، میزان سختی درمان، هزینه تجهیزات و موارد اینچنینی بر هزینه‌های نهایی فیزیوتراپی تاثیر دارند، که در ادامه به شرح مختصری از آن‌ها می‌پردازیم:

محل عضو

هزینه هر جلسه فیزیوتراپی به عضو آسیب دیده بستگی دارد؛ هرچقدر حساسیت و آسیب عضو بیشتر باشد هزینه درمان آن بالاتر خواهد بود.

میزان سختی درمان

نوع و پیچیدگی درمان نیز از جمله موارد مهم در محاسبه هزینه فیزیوتراپی محسوب می‌شود. هر چه روند درمان مشکل‌تر و طولانی‌تر باشد، هزینه آن بالاتر خواهد بود.

هزینه تجهیزات فیزیوتراپی

دستگاه‌‎های مورداستفاده در فیزیوتراپی از قیمت بالایی برخوردار هستند. هرچه قیمت دستگاه بالاتر باشد، هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز بالا خواهد بود. بنابراین باتوجه به دستگاه مورد نیاز در هر جلسه هزینه نهایی فیزیوتراپی محاسبه می‌شود.

هزینه فیزیوتراپی با دفترچه تامین اجتماعی در نوین طب

 

دریافت هزینه فیزیوتراپی با دفترچه بیمه در کلینیک نوین طب

امروزه باتوجه به افزایش هزینه‌ها بسیاری از افراد ممکن است از مراجعه به فیزیوتراپی چشم‌پوشی کنند؛ به همین دلیل فیزیوتراپی نوین طب واقع در شرق تهران این امکان را فراهم کرده است تا افراد بیمه شده تامین اجتماعی بتوانند با استفاده از آن از خدمات تخصصی استفاده کرده و هزینه‌های خود را کاهش دهند.

فیزیوتراپی تخصصی نوین طب در امامت با بیمه تامین اجتماعی وهمچنین بانک تجارت، بانک ملت و… طرف قرارداد می‌باشد و این مجموعه مفتخر است که رئیسان، بازرسان و پرسنل تحت پوشش این بیمه‌ها، ما را برای انجام درمان خود انتخاب کرده و فیزیوتراپی تخصصی نوین طب را به عزیزان خود نیز توصیه می‌کنند.

همکاران متخصص این مجموعه همواره در تلاش هستند تا راهکارها و تکنیک‌های مناسب را برای از بین بردن دردهای و آسیب‌های شما ارائه دهند.

آدرس ما: تهران، خیابان دماوند، بین چهارراه آیت و خاقانی، ایستگاه BRT ابوریحان، پلاک 416، طبقه اول.

تلفن ما: 70 61 98 77 021 / 63 11 47 77 021

 فیزیوتراپی نوین طب

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

novinteb_physiotherapy

کانال تلگرام کلینیک نوین طب را دنبال کنید

novinteb_physiotherapy@

6 دیدگاه دربارهٔ «هزینه فیزیوتراپی با دفترچه تامین اجتماعی در تهران1401»

  1. سلام
    فیزیو تراپ در خانه برای مادرم ک سالمند است را می‌خواستم
    هزینه و ساعت دریافت خدماتش را لطف کنید بفرستید برای هماهنگی

    1. سلام و احترام، در حال حاضر خدمات فیزیوتراپی در منزل نداریم اما به محض گرفتن نیرو این خدمات ارائه خواهد شد، در رابطه با هزینه‌ هم باتوجه به کاری که انجام میشه جلسه‌ای از ۵۰۰ هزار تومن به بالا است. شما می‌تونین برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید.
      63 11 47 77 021
      70 61 98 77 021

    1. سلام و احترام، لطفا با شماره کلینیک تماس بگیرید تا در رابطه با هزینه فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بهتر راهنماییتون کنند.
      63 11 47 77 021
      70 61 98 77 021

  2. سلام من ازپزشکی قانونی براسرم باید برم پیش فیزیوتراپی این جریان ماله برج یک همین ساله دیدم فقد تاج دندون مدیا ده تابخیه دکتر پزشکی قانونی گفت دیگه مشکلی نداری گفتم نه خدایی نداشتم بعدازچندوقت تعادلم کم شد حافظم کوتاهوبلند فرق نمی‌کرد یادم می‌رفت مثه الان و ب سختی از بیمه نامه گرفتم بردم پیش قاضی هم برام دوباره پزشکی قانونی نوشت چیه تا باید بگیرم حالا یک سه تا منظور سه بار جابجا شدن بعد هزینه این کارچقدرمیشه چون ما رفتیم منشی اول ۱۱۰تومن آزما ویزیت گرفت برای فردا گفت هیچگونه دفترچه ای برای پزشکی قانونی قبل قبول نیست حالا بااین تفاسیر وضعیت بد اقتصادی ک من حتی بیمه سلامت ندارم هزینه چقدر می‌شود ولی خوب میشوم کامل باتشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *